Open dag: 6 februari 2019

Meer informatie

Tochtwaard

“Op De Regenboog gaan kinderen met plezier naar school”

Lees verder >
Tochtwaard

“Wat fijn dat je er bent”

Met alle leerkrachten en medewerkers zetten we een goede sfeer neer. In de gang, in de klas en op het schoolplein. Zo voelen onze leerlingen zich veilig en werken ze aan hun zelfvertrouwen en sociale vaardigheden.

Lees verder >
Tochtwaard

“Zelf onderzoeken, zelf doen”

De Regenboog gelooft dat iedere leerling op een eigen manier leert. Daarom werken we met thema’s. Zo doen kinderen nieuwe kennis op én werken ze hard aan belangrijke vaardigheden: samenwerken en kritisch nadenken bijvoorbeeld. Of communiceren, problemen oplossen en creatief denken.

Lees verder >
Tochtwaard

“Samen staan we sterker”

Vroeg naar het werk? Met buitenschoolse opvang op nog geen vijftig meter is uw kind altijd verzekerd van een leuke dag en goede begeleiding. En na schooltijd spelen de kinderen van De Regenboog samen met kinderen van de andere scholen in de wijk.

Lees verder >
Tochtwaard

Ons team

Welkom bij ons team: Wij (Michael & Marlies) heten jullie van harte welkom om kennis te maken met ons enthousiaste en bevlogen team. Op de komende pagina's stelt iedereen zich aan u voor.

Bekijk ons team
  • In de klas praten we vaak over de "growth mindset". Dus hoe je stappen kunt maken als je tegen iets lastigs aanloopt. Als ik dan hoor "Ik kan het niet"…. en daarna "Nee, het is niet dat je het niet kunt, je kunt het nóg niet" vind ik het mooi om te zien dat ze het toepassen.

    Anouk Berkhout
  • Muziek in de les is fijn, je creëert het gevoel van samen. Ook laat je zien dat het niet vanzelf gaat. Als ik wil piano spelen en zingen tegelijk moet ik dat oefenen. Voor kinderen is dat leerzaam om te zien.

    Nelleke Langedijk
  • In kleine groepjes help ik kinderen met taal en rekenen. Door de gerichte aandacht zié je het kwartje vaak vallen. Als je dan merkt dat ze het hebben onthouden, word ik van binnen heel blij.

    Ingrid van Dijk
  • De sociaal emotionele ontwikkeling van leerlingen vind ik het allerbelangrijkste. Als dat niet goed zit, komen ze niet tot leren. Ik help ze door te luisteren en ze te zién. Daarna kun je pas de volgende stap zetten.

    Nine Deckers
  • Kinderen met spelletjes laten leren is geweldig. In de klas hebben we speciale hoekjes, zoals een winkel. Kinderen leren hier spelenderwijs rekenen. Buiten is het genieten. Met sommentikkertje en letters op het plein gaat het leren zoveel makkelijker.

    Maaike Bakker
  • Kinderen die trots zijn op zichzelf vind ik het mooiste wat er is. Die stralende gezichten als ze zich beseffen: “Hé, eerst kon ik dit niet en nu kan ik het wel! Kleuters willen graag hun werkjes aan elkaar laten zien. Zo inspireren ze elkaar.

    Jasmijn Polman
  • Ik hou goed in de gaten hoe kinderen zich voelen. Ook in de groep. Ik zie het als mijn kracht dat het goed loopt. Dat heeft tijd nodig. Ik vind het mooi dat kinderen elkaar ook helpen. Als de sfeer goed is, kan het leren beginnen.

    Jerney Punt
  • Wij zijn enorm trots om met dit team samen elke dag weer met veel zorg en aandacht uw kinderen te mogen ontvangen. Het MT bestaat uit: Anouk (bovenbouwcoördinator), Jeannette (middenbouw), Maaike (onderbouwcoördinator), Marlies Oudejans (schoolleider) en Michael (directeur).

    MT
Tochtwaard

“Blader door onze school”

Bekijk ons fotoalbum.

Kijk hier >
Tochtwaard

“Handig om te weten”

De Regenboog, locatie Tochtwaard heeft momenteel 12 groepen, 285 kinderen en 21 juffen, meesters en ondersteunende medewerkers. We werken met een continurooster: elke dag is er les van 8.30 tot 14.00 uur.

Lees verder >
Tochtwaard

Nieuwsgierig?

Wilt u langskomen voor een persoonlijke rondleiding? Of heeft u een vraag over onze school? Kom kennismaken. U bent van harte welkom!

Inschrijven en contact
Sluiten

Kinderen koppelen nieuwe kennis en vaardigheden aan een thema. Ze kunnen die kennis en vaardigheden zo beter een plekje geven en ontwikkelen zich vlotter. Daarom werken we met het International Primary Curriculum (IPC). Binnen die methode geven we aandacht aan talenten, verschillende leermanieren en doelgericht werken. Met genoeg ruimte voor iedere leerling om zelf zijn weg te vinden binnen het thema en zijn talenten te ontdekken.

Waarom doen we aan het IPC?

Informatie stampen is niet meer van deze tijd. We zien dat kinderen veel blijer naar school gaan als ze nieuwe kennis kunnen ophangen aan een thema. Als ze zelf mogen experimenteren en ervaren. Als ze zich op hun eigen manier ontwikkelen. Als ze zich leren verplaatsen in klasgenootjes en andere mensen. Tijdens boeiende, actieve en onderzoekende lessen. Daar helpt het IPC ons bij.

Hoe ziet een dag eruit?

Rekenen, lezen, taal en schrijven blijven belangrijk. Daarom besteden we in de ochtend aandacht aan die vaardigheden. In de middag gaan we aan de slag met een thema. Chocolade, bijvoorbeeld, of de kermis. Bij aardrijkskunde leren kinderen waar chocolade vandaan komt, terwijl de bovenbouw voor het thema ‘kermis’ attracties ontwikkelt bij techniek. Leerlingen gaan op onderzoek uit, ervaren zelf waar hun talenten liggen en ontdekken wat hun kwaliteiten zijn. Zodat ze vol zelfvertrouwen meedoen in de groep, op het plein en in de maatschappij.

Sluiten
Sluiten

Kinderen koppelen nieuwe kennis en vaardigheden aan een thema. Ze kunnen die kennis en vaardigheden zo beter een plekje geven en ontwikkelen zich vlotter. Daarom werken we met het International Primary Curriculum (IPC). Binnen die methode geven we aandacht aan talenten, verschillende leermanieren en doelgericht werken. Met genoeg ruimte voor iedere leerling om zelf zijn weg te vinden binnen het thema en zijn talenten te ontdekken.

Waarom doen we aan het IPC?

Informatie stampen is niet meer van deze tijd. We zien dat kinderen veel blijer naar school gaan als ze nieuwe kennis kunnen ophangen aan een thema. Als ze zelf mogen experimenteren en ervaren. Als ze zich op hun eigen manier ontwikkelen. Als ze zich leren verplaatsen in klasgenootjes en andere mensen. Tijdens boeiende, actieve en onderzoekende lessen. Daar helpt het IPC ons bij.

Hoe ziet een dag eruit?

Rekenen, lezen, taal en schrijven blijven belangrijk. Daarom besteden we in de ochtend aandacht aan die vaardigheden. In de middag gaan we aan de slag met een thema. Chocolade, bijvoorbeeld, of de kermis. Bij aardrijkskunde leren kinderen waar chocolade vandaan komt, terwijl de bovenbouw voor het thema ‘kermis’ attracties ontwikkelt bij techniek. Leerlingen gaan op onderzoek uit, ervaren zelf waar hun talenten liggen en ontdekken wat hun kwaliteiten zijn. Zodat ze vol zelfvertrouwen meedoen in de groep, op het plein en in de maatschappij.


Ik wil graag:
Een rondleiding krijgen
Aanmelden voor het samenwerkkwartier
Mijn kind inschrijven



Wij gaan zorgvuldig om met je gegevens. Hoe? Dat lees je in het privacy statement
Sluiten

Resultaten

Begin met typen in het veld hierboven en de resultaten komen direct hieronder te staan.