Locatie Tochtwaard

“Op De Regenboog gaan kinderen met plezier naar school”

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

“Wat fijn dat je er bent”

Met alle leerkrachten en medewerkers zetten we een goede sfeer neer. In de gang, in de klas en op het schoolplein. Zo voelen onze leerlingen zich veilig en werken ze aan hun zelfvertrouwen en sociale vaardigheden.

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

“Zelf onderzoeken, zelf doen”

De Regenboog gelooft dat iedere leerling op een eigen manier leert. Daarom werken we met thema’s. Zo doen kinderen nieuwe kennis op én werken ze hard aan belangrijke vaardigheden: samenwerken en kritisch nadenken bijvoorbeeld. Of communiceren, problemen oplossen en creatief denken.

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

“Samen staan we sterker”

Vroeg naar het werk? Met buitenschoolse opvang op nog geen vijftig meter is uw kind altijd verzekerd van een leuke dag en goede begeleiding. En na schooltijd spelen de kinderen van De Regenboog samen met kinderen van de andere scholen in de wijk.

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

“Blader door onze school”

Bekijk ons fotoalbum.

Kijk hier >
Locatie Tochtwaard

“Handig om te weten”

De Regenboog, locatie Tochtwaard heeft momenteel 12 groepen, 285 kinderen en 21 juffen, meesters en ondersteunende medewerkers. We werken met een continurooster: elke dag is er les van 8.30 tot 14.00 uur.

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

Nieuwsgierig?

Wilt u langskomen voor een persoonlijke rondleiding? Of heeft u een vraag over onze school? Kom kennismaken. U bent van harte welkom!

Inschrijven en contact
Sluiten

Kinderen koppelen nieuwe kennis en vaardigheden aan een thema. Ze kunnen die kennis en vaardigheden zo beter een plekje geven en ontwikkelen zich vlotter. Daarom werken we met het International Primary Curriculum (IPC). Binnen die methode geven we aandacht aan talenten, verschillende leermanieren en doelgericht werken. Met genoeg ruimte voor iedere leerling om zelf zijn weg te vinden binnen het thema en zijn talenten te ontdekken.

Waarom doen we aan het IPC?

Informatie stampen is niet meer van deze tijd. We zien dat kinderen veel blijer naar school gaan als ze nieuwe kennis kunnen ophangen aan een thema. Als ze zelf mogen experimenteren en ervaren. Als ze zich op hun eigen manier ontwikkelen. Als ze zich leren verplaatsen in klasgenootjes en andere mensen. Tijdens boeiende, actieve en onderzoekende lessen. Daar helpt het IPC ons bij.

Hoe ziet een dag eruit?

Rekenen, lezen, taal en schrijven blijven belangrijk. Daarom besteden we in de ochtend aandacht aan die vaardigheden. In de middag gaan we aan de slag met een thema. Chocolade, bijvoorbeeld, of de kermis. Bij aardrijkskunde leren kinderen waar chocolade vandaan komt, terwijl de bovenbouw voor het thema ‘kermis’ attracties ontwikkelt bij techniek. Leerlingen gaan op onderzoek uit, ervaren zelf waar hun talenten liggen en ontdekken wat hun kwaliteiten zijn. Zodat ze vol zelfvertrouwen meedoen in de groep, op het plein en in de maatschappij.

Sluiten
Sluiten

Kinderen koppelen nieuwe kennis en vaardigheden aan een thema. Ze kunnen die kennis en vaardigheden zo beter een plekje geven en ontwikkelen zich vlotter. Daarom werken we met het International Primary Curriculum (IPC). Binnen die methode geven we aandacht aan talenten, verschillende leermanieren en doelgericht werken. Met genoeg ruimte voor iedere leerling om zelf zijn weg te vinden binnen het thema en zijn talenten te ontdekken.

Waarom doen we aan het IPC?

Informatie stampen is niet meer van deze tijd. We zien dat kinderen veel blijer naar school gaan als ze nieuwe kennis kunnen ophangen aan een thema. Als ze zelf mogen experimenteren en ervaren. Als ze zich op hun eigen manier ontwikkelen. Als ze zich leren verplaatsen in klasgenootjes en andere mensen. Tijdens boeiende, actieve en onderzoekende lessen. Daar helpt het IPC ons bij.

Hoe ziet een dag eruit?

Rekenen, lezen, taal en schrijven blijven belangrijk. Daarom besteden we in de ochtend aandacht aan die vaardigheden. In de middag gaan we aan de slag met een thema. Chocolade, bijvoorbeeld, of de kermis. Bij aardrijkskunde leren kinderen waar chocolade vandaan komt, terwijl de bovenbouw voor het thema ‘kermis’ attracties ontwikkelt bij techniek. Leerlingen gaan op onderzoek uit, ervaren zelf waar hun talenten liggen en ontdekken wat hun kwaliteiten zijn. Zodat ze vol zelfvertrouwen meedoen in de groep, op het plein en in de maatschappij.


Ik wil graag:
Een rondleiding krijgen
Aanmelden voor het samenwerkkwartier
Mijn kind inschrijven



Wij gaan zorgvuldig om met je gegevens. Hoe? Dat lees je in het privacy statement
Sluiten

Resultaten

Begin met typen in het veld hierboven en de resultaten komen direct hieronder te staan.