Locatie Tochtwaard

“Op De Regenboog gaan kinderen met plezier naar school”

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

“Wat fijn dat je er bent”

Met alle leerkrachten en medewerkers zetten we een goede sfeer neer. In de gang, in de klas en op het schoolplein. Zo voelen onze leerlingen zich veilig en werken ze aan hun zelfvertrouwen en sociale vaardigheden.

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

“Zelf onderzoeken, zelf doen”

De Regenboog gelooft dat iedere leerling op een eigen manier leert. Daarom werken we met thema’s. Zo doen kinderen nieuwe kennis op én werken ze hard aan belangrijke vaardigheden: samenwerken en kritisch nadenken bijvoorbeeld. Of communiceren, problemen oplossen en creatief denken.

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

“Samen staan we sterker”

Vroeg naar het werk? Met buitenschoolse opvang op nog geen vijftig meter is uw kind altijd verzekerd van een leuke dag en goede begeleiding. En na schooltijd spelen de kinderen van De Regenboog samen met kinderen van de andere scholen in de wijk.

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

“Blader door onze school”

Bekijk ons fotoalbum.

Kijk hier >
Locatie Tochtwaard

“Handig om te weten”

De Regenboog, locatie Tochtwaard heeft momenteel 12 groepen, 285 kinderen en 21 juffen, meesters en ondersteunende medewerkers. We werken met een continurooster: elke dag is er les van 8.30 tot 14.00 uur.

Lees verder >
Locatie Tochtwaard

Nieuwsgierig?

Wilt u langskomen voor een persoonlijke rondleiding? Of heeft u een vraag over onze school? Kom kennismaken. U bent van harte welkom!

Inschrijven en contact
Sluiten

Positive Behaviour Support (PBS) noemen we dat. Met die aanpak zorgen we voor een positieve, sociale en veilige school. Die sfeer creëren we samen, met het hele team. Kinderen die positief gedrag laten zien, stimuleren we. We geven ze complimenten. Zo vergroten we hun gevoel van eigenwaarde. En zorgen we ervoor dat de relatie tussen leerlingen onderling en de leerkrachten goed is.

De school als oefenplek

Op school mag je oefenen voor hoe het straks in de wereld gaat. Dat is de basis voor Positive Behaviour Support. We doen bijvoorbeeld voor hoe het niét moet tijdens een gymles. Dan komen we stampend binnen met veel lawaai en gooien we een schoen door de lucht. Daarna doen we voor het wél moet. Dat bespreken we samen, daar maken we afspraken over en daarna doen leerlingen het na. Zo snappen ze beter waarom we afspraken met elkaar maken.

Vertrouwen

Belangrijk op De Regenboog: vertrouwen. Dat creëren we door positief gedrag te belonen. Daarbij gaan we uit van vier complimenten op één corrigerende opmerking. Na positieve feedback en vertrouwen kun je makkelijker zeggen: ik zag dat je net duwde in de gang. Ik wil graag dat je dat anders doet. Zo zorgen we ervoor dat ongewenst gedrag (pesten) zo min mogelijk voorkomt op school.

Samen pauze houden

Dingen die goed werken, leggen we vast. Zo hebben we gemerkt dat onze leerlingen en leerkrachten het fijn vinden om samen pauze te houden. Even lunchen, een frisse neus halen en samen spelen of kletsen op het schoolplein. Leuk, praktisch en positief.

Sluiten
Sluiten

Positive Behaviour Support (PBS) noemen we dat. Met die aanpak zorgen we voor een positieve, sociale en veilige school. Die sfeer creëren we samen, met het hele team. Kinderen die positief gedrag laten zien, stimuleren we. We geven ze complimenten. Zo vergroten we hun gevoel van eigenwaarde. En zorgen we ervoor dat de relatie tussen leerlingen onderling en de leerkrachten goed is.

De school als oefenplek

Op school mag je oefenen voor hoe het straks in de wereld gaat. Dat is de basis voor Positive Behaviour Support. We doen bijvoorbeeld voor hoe het niét moet tijdens een gymles. Dan komen we stampend binnen met veel lawaai en gooien we een schoen door de lucht. Daarna doen we voor het wél moet. Dat bespreken we samen, daar maken we afspraken over en daarna doen leerlingen het na. Zo snappen ze beter waarom we afspraken met elkaar maken.

Vertrouwen

Belangrijk op De Regenboog: vertrouwen. Dat creëren we door positief gedrag te belonen. Daarbij gaan we uit van vier complimenten op één corrigerende opmerking. Na positieve feedback en vertrouwen kun je makkelijker zeggen: ik zag dat je net duwde in de gang. Ik wil graag dat je dat anders doet. Zo zorgen we ervoor dat ongewenst gedrag (pesten) zo min mogelijk voorkomt op school.

Samen pauze houden

Dingen die goed werken, leggen we vast. Zo hebben we gemerkt dat onze leerlingen en leerkrachten het fijn vinden om samen pauze te houden. Even lunchen, een frisse neus halen en samen spelen of kletsen op het schoolplein. Leuk, praktisch en positief.


Ik wil graag:
Een rondleiding krijgen
Aanmelden voor het samenwerkkwartier
Mijn kind inschrijven



Wij gaan zorgvuldig om met je gegevens. Hoe? Dat lees je in het privacy statement
Sluiten

Resultaten

Begin met typen in het veld hierboven en de resultaten komen direct hieronder te staan.